Välkommen till min blogg!

Mitt foto
Jag heter Charlotte och bor i centrala Göteborg, där jag driver en butik. Vid sidan om arbetar jag som inredare och stylist. Så länge jag kan minnas har jag varit helt galen i allt som är vackert. I åratal har jag samlat bilder på vackra hem, möbler, konst...ja allt som gör mig glad och som får min kreativitet att blomma. Min blogg är ett sätt för mig att arkivera det jag gillar och som inspirerar mig! Självklart vill jag dela med mig av detta till andra som är som mig ;-) Jag blir jätteglad om du skriver lite sköna kommentarer till mina inlägg! Love from Blackbird

onsdag 11 april 2012

A HOME WITH A LOVELY MIX








Idag fastnade jag för det här fina hemmet, som tillhör fotografen och inredaren Benedikte Ugland. Lägenheten ligger i ett 60-talshus och är 85kvm stort. Benedikte har totalrenoverat lägenheten och satt sin personliga prägel på den. Härlig mix av gammalt och nytt. Jag gillar särskilt köket, som är på plats byggt. Precis ett sådant kök skulle jag vilja ha i en sommarstuga! 

//Today I love this lovely home, which belongs to the photographer and decorator Benedikte Ugland. The apartment is located in a 60th century building and is 85squaremeters. Benedikte has completely renovated the apartment and put his personal stamp on it. Lovely mix of old and new furnitures. I particularly like the kitchen, which is built on place. Just such a kitchen, I would like to see in a summer cottage!//

10 kommentarer:

  1. love the black kitchen! makes me want to redo mine :)

    SvaraRadera